Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: Nina, Lucie et cousin Paul (épisode 1) - Nina, Lucie and cousin Paul (part 1)

samedi 29 mars 2014

Nina, Lucie et cousin Paul (épisode 1) - Nina, Lucie and cousin Paul (part 1)

Nina est comme une maman avec son petit cousin Paul.

Nina is like a mummy with her little cousin Paul.

Lucie : "Nina t'es en haut? Tu fais quoi? J'arrive."

Lucie : "Nina are you upstairs? What are you doing? I'm coming."

Nina : "Je ne peux jamais être tranquille. Paul, attention voilà Lucie."
Pas une mauvaise chose pour Paul, plus il y a de gens qui s'occupent de lui plus il est content.

Nina : "I can never have a nice quiet time. Paul, beware Lucie is coming."
Not a bad thing for Paul, the more people are looking after him the happier he is.

Lucie : "Moi aussi je veux jouer avec Paul."
Nina : "Je ne joue pas, je m'occupe de lui."

Lucie : "I too want to play with Paul."
Nina : "I'm not playing, I'm looking after him."

Lucie : "Pousse toi Nina, c'est mon tour. Paul est aussi mon cousin."

Lucie : "Move over Nina, it's my turn. Paul is also my cousin."

Nina : "D'accord, mais attends je lui fais un câlin."

Nina : "All right, but wait I'm giving him a cuddle."

Lucie : "J'aime bien les bébés, il est mignon. Moi aussi j'ai été un bébé avant d'être une grande fille."
Nina : "Une grande fille, faut pas exagérer."
Lucie : "Mais je vais à l'école, c'est que les grands qui y vont."

Lucie : " I love babies, he is cute. I too was a baby before being a big girl."
Nina : "A big girl, don't exaggerate."
Lucie : "But I go to school, only big children go to school."

Lucie : "Oh, il veut un câlin de moi."
Maman : "Où êtes vous les filles? Venez  pour votre goûter !"
Nina : "On arrive."

Lucie : "Oh, he wants a cuddle from me."
Mummy : "Where are you girls? Come and have your afternoon snack!"
Nina : "We're coming."

Nina :  "Je vais t'asseoir sur ton tapis avec tes jouets ."

Nina : "I'm going to put you on your carpet with your toys."

Lucie : "Il faut descendre, tu sais maman a fait des cupcakes."
Maman "Mais qu'est ce que vous faites? J'espère que vous n'êtes pas allées voir Paul et que vous ne l'avez pas réveillé."

Lucie : "We have to go downstairs, you know mum made cupcakes."
Mummy : "But what are you doing? I hope you haven't gone and see Paul and that you haven't woken him up."

Lucie : "Oh Oh Nina ! J'entends maman qui monte."

Lucie : "Oh Oh Nina! I can hear mum coming upstairs."

Maman : "Je m'en doutais."
Lucie : "J'ai rien fait."
Nina : "Mais quand je suis arrivée il était déjà réveillé."
Maman : "Bon d'accord, je vais m'occuper de lui et vous, aller voir la surprise dans la cuisine."

Mummy : "I knew it."
Lucie : "I haven't done anything."
Nina : "But when I arrived he was already awake."
Mummy : "All right ok!, I'll look after him and you, go and see the surprise in the kitchen."

A suivre (même si Lucie n'a pas tenu sa langue à propos de la surprise)

To be continued (even if Lucie couldn't hold her tongue concerning the surprise)

Paul est de Ooak minis - Paul is by Ooak minis


Bon week-end! - Have a nice weekend!


23 commentaires:

Piikko a dit…

A new cousin! Paul is so cute. I'd love to cuddle him too. Big girls are taking care of their cousin very well. :) Lovely photos.♥
And surprise..can't wait to see!
Have a great weekend Genevieve!

Fabiola a dit…

Une histoire douce. J'aime ces images.

Unknown a dit…

Hello from Spain: I really like your pictures. These kids are very cute. The furnishings are fabulous. Keep in touch

afairytalecometruewyrna a dit…

A nice and sweet story. Your doll kids have so much character. It is some quite wonderful and very narrative scenes you have made.
Hugs
Wyrna

Cinderella Moments a dit…

Paul is such a cutie! He has a fabulous face. The girls are so sweet. I can't wait for the cupcakes!
hugs♥,
Caroline

Plushpussycat a dit…

Fun story! I love Paul and all of the cute toys. I'm looking forward to seeing the cupcakes soon! :-) xo Jennifer

17-17 a dit…

Oh, waht a cute new cousin! adorable story.
Warm hugs
Magda

Catherine a dit…

Ce petit Paul est adorable , je comprends pourquoi ses cousines veulent. Toutes les deux s'occuper de lui . Merci pour cette nouvelle histoire .

Lili56 a dit…

Merci pour cette histoire, on attend la suite
amitiés, Lili

Ilona a dit…

Bonsoir Genevieve! What a sweet story and a lovely cousin he is, your Paul, I can imagine that the girls are very fond of him :D!
Bonne soirée! Amicalement, Ilona

Ineke a dit…

Les poupées sont vraiment adorable, ainsi que l'histoire :-)

Marisa a dit…

cousin Paul is adorable, he looks like he needs his bottle :)

Hugs
Marisa

heloïse a dit…

Une histoire tellement juste...qui colle à la vie.
Absolument charmante !
Héloise

Hannah a dit…

The little baby is so cute! And I love the way you have photograph them together! Great pictures!! Hannah

Irene a dit…

You've posed every beautifully to suit your story. I can see there being lots of stories featuring this little lad!

rosethe-minima a dit…

Le cercle de famille s'agrandit ... et c'est le très joli début d'une nouvelle histoire !
Amicalement. rosethé

Nono a dit…

Tout mignon,le petit Paul! Et quelle charmante histoire!

miniacollection a dit…

Un grand merci pour vos commentaires, vous savez comme je suis toujours heureuse de vous lire.
Bises

A big thank you for your comments, you know how I'm always happy to read you.
Hugs

Geneviève

elizabeth s a dit…

Hello Genevieve! Your stories resonate with me because that is just the way children interact with each other especially little sister with bigger ones! Ah, I remember it well! :D

elizabeth

winterludes a dit…

mieux vaut un cousin qu'un petit frère, paraît-il…

miniacollection a dit…

Elizabeth, thank you very much!
Hugs

Winterludes, merci beaucoup!
Bises

Geneviève

ISABELLE a dit…

Ravissante scène de vie, et quelle jolie histoire!!!
Isabelle

miniacollection a dit…

Isabelle, merci beaucoup!
bises
Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...