Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: Nina, Lucie et cousin Paul (fin) - Nina, Lucie and Paul (the end)

lundi 28 avril 2014

Nina, Lucie et cousin Paul (fin) - Nina, Lucie and Paul (the end)

Tout est prêt dans la cuisine pour le goûter des filles.

Everything is ready in the kitchen for the girls' snack.

Les filles arrivent en dévalant les escaliers.

The girls are rushing down the stairs.

Nina : "Génial le goûter! "
Lucie : "Je t'avais dit que maman avait fait des cupcakes."

Nina : "Awesome afternoon snack!"
Lucie : "I had told you mum had made cupcakes."

Nina : "Mais il y a aussi des macarons et des biscuits. J'adore!"

Nina : "But there are also some macarons and biscuits. I love it!"

Lucie : "Oui, c'est miam miam. J'ai déjà choisi mes cupcakes. Et toi qu'est ce que tu vas prendre?"

Lucie : "Yes, it's yummy. I have already chosen my cupcakes. And you what are you going to take?

Nina : "Je veux le macaron rose et le biscuit en coeur."

Nina : "I want the pink macaron and the heart biscuit."

Lucie : "Ah non! C'est ce que je voulais."
Nina : "Mais tu n'as parlé que des cupcakes et tu m'as demandé de choisir."
Lucie : "D'accord pour le biscuit en coeur, mais le rose c'est ma couleur, alors je veux le macaron rose et les cupcakes avec du rose."
Nina : "Certainement pas! Tous les cupcakes ont du rose."

Lucie : "Ah no! It's what I wanted."
Nina : "But you only spoke of the cupcakes and you asked me to choose."
Lucie : "Ok for the heart biscuit, but pink is my colour, so I want the pink macaron and the cupcakes with pink."
Nina : "No way! All the cupcakes have pink."

Maman : "Tout va bien les filles? Vous n'êtes pas en train de vous disputer?"
Lucie : "Mamaaan! Nina veut prendre la même chose que moi."
Nina : "Maman, elle ne me laisse pas choisir ce que je veux."
Maman : "Je descends avec Paul et moi je vais prendre ce que je veux et vous aurez ce qui restera."
Nina et Lucie : "Oh!."

Mummy : "Are you all right girls? You aren't arguing, are you?"
Lucie : "Mummyyy! Nina wants to take the same thing as me."
Nina : "Mummy, she doesnt let me choose what I want."
Mummy : "I'm coming down with Paul and I'm going to take what I want and you'll have what's left."
Nina and Lucie : "Oh!"

Le goûter est de Mi mundo en rosa et les mugs de Baking in miniature.
The afternoon snack is by Mi mundo en rosa and the mugs by Baking in miniature.

Depuis que j'ai pris les photos de l'histoire il y a des nouveautés dans la cuisine, ce sera dans un prochain post.
Since I took the photos of the story there have been new miniatures in the kitchen, it will be in a next post. 

Bonne semaine! - Have a nice week!

28 commentaires:

Giac a dit…

Bonjour genevieve,
Le gouter est vraiement tres bien fait. J'ai hate de voir votre prochain post.
A bientot,
Giac

Drora's minimundo a dit…

Ha, Ha, why does this argument sound so familiar? Beautiful new additions to your kitchen and lovely story.
Hugs, Drora

Karine L a dit…

Ah...les filles et la couleur rose !!
Voilà une adorable scène. J'aime beaucoup les petits mugs.
Amicalement.
Karine

elizabeth s a dit…

Hi Genevieve! What a way to settle a disagreement! Not exactly what the girls wished to hear, either, but you have captured the children's conversation so perfectly!
The little snacks are lovely and your story has made me smile! :))

elizabeth

Catherine a dit…

C'est toujours du bonheur de lire les histoires que tu nous raconte . La cuisine est la pièce que je préfère . Elle est très lumineuse et la décoration est très actuelle et moderne .

C a dit…

I love your kitchen and I really really love your mugs/cups. So pretty. Carol x

rosethe-minima a dit…

des gâteaux délicieux et de la belle vaisselle. Que cette table est jolie!
Lucie est toujours aussi malicieuse.
Vivement la prochaine histoire !
rosethé

PILAR6373 a dit…

Que mesa tan bonita has preparado!! Los pasteles se ven deliciosos y la historia es muy tierna!!!
Besos.

Eliana a dit…

It's so lovely!

Woolytales Miniatures a dit…

Girls girls there is enough to share!!!hahaha
We can relate right ?
So nice to (((see))) you Genevieve!

I just finished a new "gramma " and will be soon making a grandpa ... I was thinking of you when I made her and made me smile... I love to see the your chidden with nanny.... love it!

Dans ma bulle a dit…

Tout le monde sait que quand c'est rose, c'est meilleur!
Les mugs ont de bien jolis motifs, je choisirais le rose bien sûr si je devais goûter avec Nina et Lucie.

Irene a dit…

A delightful little tale and I quite fancied the pink cupcake too!

Lili56 a dit…

Très jolis mugs et de bons gâteaux, parfait pour un goûter
amitiés, Lili

Fabiola a dit…

Une histoire très jolie avec des belles et drôles images.

Ilona a dit…

Such a cute story, Genevieve, it is so recognisable: two kids have a disagreement and Mommy, who know how to solve this (familiar) problem ;)!
Beautiful new additions for your kitchen, enjoy it!
Bonne soirée!
Amicalement, Ilona

Unknown a dit…

Hi hi, of course they want the same cakes :) Your kitchen look so cozy to stay in, lucky girls.
Mona

Nina in Germany a dit…

The kitchen is so charming !!!
Nina

Nina in Germany a dit…

The kitchen is so charming !!!
Nina

Plushpussycat a dit…

Really fun, Genevieve! Your story is so realistic. Kids always fight like this. The food looks delicious too! xo Jennifer

Valérie a dit…

Bonjour Geneviève,
La cuisine est très jolie et se prête merveilleusement bien à tant de jolies petites histoires...
Amicalement,
Valérie

Piikko a dit…

LOL! Mom's minds are the same everywhere! But that's the way it goes! So great Genevieve! :) The snacks looks delicious and mugs are very pretty. And..do I see Moomin tea?
-Have a relaxing weekend! I hope the sun is shining to you. :)

Cinderella Moments a dit…

Love the fight over the pastries! Reminds me completely of my childhood. :D
Your kitchen is already so beautiful. I love the feel of it. I can't wait to see what you added. Love the mixer!
hugs♥,
Caroline

Anonyme a dit…

L'ensemble est tres harmonieux.
Nous verrons peut-etre la mere des enfants alors!?
Bises. Celine d'Orleans.

Ineke a dit…

Que c'est adorable Geneviève, ainsi que la cuisine!

miniacollection a dit…

Merci, merci beaucoup pour tous vos merveilleux commentaires!
Bises

Thank, thank you so much for your wonderful comments!
Hugs

Geneviève

Patricia, I'm looking forward to seeing your new grandma and grandpa.
Hugs

Piikko, of course it's Moomin tea, they don't drink anything else thanks to you. They love it as I did.
Hugs

Céline, en ce qui concerne la maman, peut-être un jour... Bon quand j'en aurai trouver une. Je réponds à votre mail bientôt.
Bises

Lindsey a dit…

Hello! Love the storyline... so adorable! :) The mini desserts are making me hungry!

miniacollection a dit…

Lindsey, thank you so much!
Hugs
Geneviève

Flor a dit…

Ü Como me encanta tu cocina y tus personajes ♥♥♥♥
Un abrazo
Flor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...