Hobbies Blogs - Blog Rankings Genevieve's miniacollection: Bienvenue, Nina et Lucie avec les cerises de Félicie - Welcome, Nina and Lucie with Félicie's cherries

dimanche 6 septembre 2015

Bienvenue, Nina et Lucie avec les cerises de Félicie - Welcome, Nina and Lucie with Félicie's cherries


Bienvenue - Welcome

Minwks, Hong long, Dolors, Minna Hatara, 
Marina Schevchenko, Marzenna Bajarka, 
Stulmanka, Capucine Miniatures

Mamie jardine pendant que ses petites filles jouent,

Grandma is gardening while her granddaughters are playing,

quand Félicie arrive avec son panier.

when Félicie comes with her basket.

Mamie : "Bonjour, Félicie. Comment allez vous aujourd'hui?"

Grandma : "Good afternoon, Félicie. How are you today?"

Félicie : "Très bien merci, ma chère Solange. J'ai des cerises de mon jardin pour vous et vos petites filles."

Félicie : "Very well thank you, my dear Solange." I've got some cherries from my garden for you and your granddaughters."

Mamie : "C'est très gentil de votre part. Ah, tiens, vous avez fait venir les filles."
Nina : "J'entends parler de cerises."

Grandma : "It's very kind of you. Ah, well, you've made the girls come"
Nina : "I hear someone talk about cherries."

Lucie : "Félicie, Je veux les voir."
Mamie : "Lucie, as tu oublié le mot magique ?"

Lucie : "Félicie, I want to see them."
Grandma : "Lucie, have you forgotten the magic word ?

Lucie : "S'il te plait, Félicie ?"
Félicie : "Attends, je vais poser le panier."

Lucie : "Please, Félicie ?"
Félicie : "Wait, I'm going to put the basket down."


Lucie : "Elles sont belles et j'aime beaucoup ton panier. Est ce que je peux en prendre une, s'il te plait ?"

Lucie : "They are beautiful and I love your basket. Can I take one, please ?"

Nina : "Lucie, je vais te montrer ce que l'on peut faire avec des cerises."
Lucie : "Quoi ?"

Nina : "Lucie, I'm going to show you what you can do with cherries."
Lucie : "What ?"

Nina : "Tralala! et voilà! des boucles d'oreilles."
Félicie : "Moi aussi je faisais ça quand j'étais petite fille. Et vous Solange ?"

Nina : "Ah ah! here it is! earrings."
Félicie : "I too did that when I was a little girl. What about you Solange ?"

Mamie : " Oui, moi aussi, mais ma mère me disputait, elle n'aimait pas que l'on joue avec la nourriture."
Félicie : "Tiens , Lucie, des cerises pour toi."

Grandma : "So did I, but I used to get a telling-off from my mother, she didn't like people to play with food."
Félicie : "Here you are, Lucie, some cherries for you."

Lucie : "Oh, merci Félicie."

Lucie : "Oh, merci Félicie."
Nina : "Elle était vraiment sévère ta maman, j'aurais pas aimé être à ta place."
Félicie : "Je me souviens qu'elle n'était pas commode, mais juste. Et puis tu sais à l'époque c'était différent."

Nina : "She was really severe your mother, I wouldn't have liked to be in your shoes." 
Félicie : "I can remember that she was so strict, but fair. And you know at that time it was different."

Lucie : "Moi j'aime les cerises, je veux les manger pas des boucles d'oreilles."

Lucie : "I love cherries, I want to eat them not earrings."

Nina : "Mamie, tu pourrais faire un clafoutis avec, s'il te plait ?"
Mamie : "Quelle bonne idée! Donc arrêter d'en manger."

Nina : "Grandma, Could you make a clafoutis with them, please ?"
Grandma : "What a good idea! So stop eating them."

Les cerises sont de Hungarian Miniatures.

The cherries are by Hungarian Miniatures.

Bonne semaine! - Have a nice week!

29 commentaires:

Lovejoy Bears a dit…

This is so lovely Genevieve!! I used to make cherry earings when I was little and then I ate them like Lucie :) Your photos are all adorable!! Hugs ♥ Vicky ♥

Dolors a dit…

Wonderful story and pics.
I made earrings too
See you

miniaturista a dit…

Que pecosilla tan graciosa.
Un abrazo
Maite

elizabeth s a dit…

It is such fun coming here to visit you Genvieve! Lovely to see the girls again and of course to admire the Cherries in you basket! They certainly are Beautiful and lovely to eat or to hang on your ears! :D

rosethe-minima a dit…

Très heureuse de retrouver les jolies histoires de Nina, Lucie, et autres charmantes personnes !
Que voilà un beau panier de cerises ! Un clafoutis ... J'aime ;))
Bonne semaine Geneviève !

les mains calmes a dit…

Bonjour Geneviève,
J'adore tes adorables mises en scène tellement rafraichissantes....
Dominique

PILAR6373 a dit…

Preciosa y refrescante puesta en escena!!!!
Besos.

carmen a dit…

que hermosas cerezas

Minimami a dit…

Those cherries look soooo tiny!

Tatiana a dit…

Прекрасная история! Я в детстве делала серьги из вишен! :) :) :)
Очень мило! Замечательные фотографии!
Татьяна

Anonyme a dit…

Que c'est mignon cette petite histoire, j'aime tellement ta petite Lucie, elle est attendrissante! Moi aussi je faisais des boucles d'oreille avec les cerises! hi hi
Bonne soirée Geneviève. Bisous
Agnès

Drora's minimundo a dit…

What a nice (sweet) story. I too used to wear cherries. Nobody scolded me but at the end we all enjoyed eating them.

Hugs, Drora

Giac a dit…

Bonjour geneviève,
Quel plaisir de lire vos histoire! Les cerises sont magnifique!
A bientôt
Giac

Fabiola a dit…

Adorable cette histoire. Les cerises sont très réalistes.

miniacollection a dit…

C'est toujours un plaisir de lire vos commentaires, MERCI!
Je vois que nous sommes beaucoup à avoir les mêmes souvenirs d'enfance. Au fait ma mère ne me rouspétait pas, c'est elle qui m'avait montré que les cerises peuvent être des boucles d'oreilles.
Bises

It's always a pleasure to read cour comments, THANK YOU!
I can see that a lot of us have the same childhood memories. By the way, I didn't get a scold from my mother, it's her who showed me that cherries can be earrings.
Hugs

Geneviève

Capucine miiniatures 1:12 a dit…

Vive les fruits rouges! Je les adore! This story is so cute!
Céline

Capucine miiniatures 1:12 a dit…

Vive les fruits rouges! Je les adore! This story is so cute!
Céline

miniacollection a dit…

Céline, merci beaucoup!
Bises
Geneviève

Unknown a dit…

Dear Geneviève
Grandma is even a love in the life of each grandchild.
Are unforgettable moments in our hearts
Hmmm, yummy cherries are very good.
Cherries are beautiful fruits.
My friend, thank you for your sweet comment on Sprigs of cloth.
hug Nanda

Plushpussycat a dit…

I love your story, Genevieve! I'd forgotten about cherry earrings--how fun were those days! xo Jennifer

miniacollection a dit…

Nanda and Jennifer, thank you so much for your lovely comments!
Hugs
Geneviève

Cinderella Moments a dit…

The cherries are absolutely perfect!
hugs ♥,
Caroline

Юлия Моисеенко a dit…

Wonderful story! (*-*)

Piikko a dit…

Please, pls, pls... I'd love to have some sherries too! Some for taste and some for earrings. I haven't ever tried.
-Beautiful photos and adorable story! :)
Have a great week! <3

miniacollection a dit…

Caroline, Julia and Piikko thank you so much for your very kind comments!
Hugs
Geneviève

Irene a dit…

It's nice to see you back with your little characters and charming stories. Hopefully the holidays are not a distant memory for you now!

miniacollection a dit…

Irene, thanks a lot!
Hugs
Geneviève

Miniature Patisserie Chef a dit…

Love the dolls! They are all so cute and well made!

miniacollection a dit…

Miniature Patisserie Chef, thanks a lot! Grandma is by Woolytales Miniatures, the girls by catherine Munière and Félicie by Adora Bella Minis and I dressed the doll.
Hugs
Geneviève

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...